چهارشنبه، بهمن ۲۵، ۱۳۸۵

اسمهای مستعار بچه ها

سریش‌دی‌جی‌ذاقارب : سروش خرخون ترین بچه ی کلا‌‌س است و هر موقع معم یادش می رود سئوال کند یا امتحان بگیرد، سروش به آقا یادآوری می‌کند وما از اوشاکی هستیم از این رو به او سریش‌دی‌جی‌ذاقارت می‌گوییم
جواد‌شغال: بچه‌ای است به نام جوادزاده که شبیه شغال است، به او می‌گویندجواد‌شغال
خانم‌منشی: یکی دیگر از بچه‌ها که شبیه خانم‌های منشی فروشگاه‌ها با همان لحن و صدا صحبت می‌کند، اسم او کاردر است
دختر بندری: واثقی بچه‌ای است خیلی لوس و ننر و هر چی می‌شود یا جیغ می‌کشد یا قر می‌زند. یک روز آنقر به او گفتم دختربندری که رفت عین بچه ‌ننه‌ها به ناظم گفت و یک نمره از انضباطم کم کرد. البته من نرفتم پیش ناظم زیرا اگر می‌رفتم یک پس‌گردنی هدیه می‌گرفتم
جبلی‌برق‌و‌باد یا جبلی‌پرنده: اسم این بچه جبلی است. به او می‌گویند جبلی‌پرنده‌ زیرا عین پرنده که در آسمان بسیار نرم پرواز می‌کند، روی زمین راه می‌رود، به او می‌گویند جبلی‌برق‌وباد چون مثل برق‌و‌باد وسایلی را که روی پای ما یا هرجای دیگر یا حتی جلوی چشم مااست رامانند برق و باد،بدون اینکه بفهمیم، بر می‌دارد،البته به شوخی و بعد دوباره به ما پس می دهد
حاج‌ملا‌پورافروز: اسم این بچه پورافروز است،که مانند ملا‌ها صحبت می‌کند و اهل دین است
دنی‌ششلول‌بند: دانیال اخلاقش مانند راننده‌های کامیون با صفا و شبیه لات ‌ها صحبت می‌کند

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام سالار جان
ما هم تو مدرسه برای بجه ها اسم هائی داشتی. مثلن اسم دوستم نادر را گذاشته بودند نادر گوريل چون کله گنده ای داشت و ..

ناشناس گفت...

سلام بر سالارعکاسان
خیلی متن شیرین و جالبی بود
البته من تنها کسی بودم که هیچوقت لقبی نداشتم چون اسمم خودش صد تا لقب بود
سندباد

ناشناس گفت...

یادم نمیاد مدرسه دخترانه برا هم اسم بزارن ولی وقتی راهنمایی و دبیرستان بود یم رو پسرا اسم می زاشتن
.
یه پسری بود که همکلاس ما بود و خیلی احساس خوش تیپی می کرد موهای بلند لخت مشکی داشت سبیلش عین مغولا کم پشت بود گاهی کاپشن شلوار جین مد روز می پوشید گاهی هم کت و شلوار و جلیقه با عرض معذرت اسمشو گذاشته بودیم «احمدی گه تیپه» یادم که میاد، به خودم میگم عجب آدمای بدی بودیم ما
.
برادرم‌‌تو‌شهر‌به «اسما ل پلنگ »معروفه این اسمو از بچگی داشت .چون به علت کارهای کشاورزی که می کرد از قدرت بدنی خوبی برخوردار بود و هیچکس حریفش نمی شد.ولی یکی از رقیق القلب ترین انسانهایی است که می شناسم
..
یک بار اوایلی که به این شرکت آمده بودم اسم منو یکی از آقایون گذاشته بود «محترم»چون کسی جرئت نمی کرد با من شوخی کنه ولی خیلی زود این اسم فراموش شد

ناشناس گفت...

اسم گذاشتن از قديم قدما بوده هست و خواهد بود كه شايد نوعي تفريح مدرسه هم باشد نه نفي ميكنم نه تاييد چون چيزي است خود جوش در فرهنگ مدرسه خيابون و........ با همه اوصاف اسمي هم واسه تو گذاشتهاند يا نه منو در دوران ابتدايي ماهي طلا ميگفتند چون بور بودم